måndag 1 mars 2010

Romme, foton, bloggning + videosnutt

Ja. var ska man börja beskriva denna dag som har varit totalt fylld av knasiga roliga saker.Dagen började för mig 03:45 med att gå upp, plocka ihop det sista av min packning och traska ner till bilen, hämtade upp Jimmie påvägen och sen var vi iväg mot äventyret i Romme. Resan till skidbacken var full av roligheter och asgarv i bilen. De flesta skratt handlade om var vi ställde bilen, gupp i vägen som påminde om pistpucklor och märkliga människor vi mötte när vi stannade lite här och där för att fika.

Vi var i Romme ca 1 timme för tidigt vilket vi utnyttjade till att åka och handla varsin sallad att mumsa i oss innan vi satte igång med utförsåkandet. Detta gjordes med bestämdhet och gick ovanligt kvickt. straxt efter klockan 9:00 var vi igång med att hoppa in i sittliften och försöka få brädorna att inte krocka/störa grannar i liften. Detta är inte det lättaste måste tilläggas och att ha ena foten fastspänd i en bräda som väger en del orsakar lite knasigheter.

Man kan sammanfatta mina åk med att jag är jäkligt nöjd. Jag har åkt i Svart, Röd och Grön backe, där svart är brant som fans husvägg och grön är lika plant som en sommaräng (+ snö). Jag har "endast" ramlat 3 riktigt ordentliga gånger då jag tappat andan och mest antagligen fått nåt extra hjärtslag på köpet i samband med landning. Utöver det har det gått utmärkt och vore det inte för den pinande vinden på toppen av berget hade jag kallat detta för en perfekt åkdag.

Sluresultatet i kroppsskador är inte så allvarliga men jag har en trolig muskelsträckning i vänstra armen, det gör ont som bara tusan, låren känns som dom brunnit och knäna har konstiga blåmärken. But thats what it costs to have fun! =)

Här nedan slänger jag in en video där jag visar upp mina "skills" haha. När detta klipp ses ska det kommas ihåg att det är andra dagen jag någonsin åker snowboard så om det ser ut som det går sakta så är det nog för att det gör det.


1 kommentar:

  1. Svårt att stå? Du missade även att göra din berömda bröstkorg :D // Jimmie

    SvaraRadera