söndag 28 mars 2010

Sammanfattning av Norges backar.

Jag tänkte ta lite av söndagslunchen till att sammanfatta Norgeresan lite grann så jag kan börja fokusera på vardagen här hemma igen. Bilderna som ni ser i kollaget är enbart från mobilen och därför nästan bara från vårat festande i bilen. =)


Vi började med att åka runt kl 11 hemifrån Norrköping, Sverige. Det var jag som körde hela vägen till Lillehammer backarna med ett par stopp emellan, resan tog nog ca 8 timmar 55 mil med kurvande vägar och efter riksgränsen inte ett tecken på civilisation alls i Norge.

De följande 2 dagarna åkte vi snowboard som aldrig förr. Det är en mäktig känsla när man börjar få flyt under brädan och man susar ner smidigare och utan tanke på vad man gör än när man är oerfaren och rädd att slå sig.

Jag ska inte gnata på i evigheter hur kul det var men jag har nog aldrig haft så skoj på en planka förr i mitt liv. Tyvärr så hade vi för skoj med att åka och alldeles för dimmiga dagar för att filma/fota. De få foton vi har är när sikten varit mer än 100 meter. Helt sjukt vissa gånger då man inte såg varandra i backen om man var mer än 10 meter från varandra.. helt insane dimma!

Honey I'm home! =) Skönt o va hemma igen till vardagskämpandet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar