lördag 20 mars 2010

Fredag & Lördagsnotiser

Japp, nu är barnen här och jag ska sammanfatta lite hitintills.

Gårdagen var ganska lugn och innehöll att jag och barnen traskade ner till Hemköp för att ordna det som behövdes till en fullgod Tacoskväll. Barnen åt mycket mycket mer än jag trodde och jag själv mer än behövligt. Så det måste ju anses ha gått bra. =)

Efter att barnen krypit ner under täckena så åkte ett vinglas fram och fylldes några gånger samtidigt som jag nog hade mitt längsta samtal i telefon någonsin, Tror det varade konstant från ca kl 21 till 04:00 om de inte hade varit för de avbrott där bådas telefoner tvärdog och vägrade fungera på nån minut. Jag gissar på överhettning men har aldrig varit med om maken till avkopplat (dubbelbemärkelse) samtal. :)

Efter att ha fått sova i härliga 3 timmar när barnen gick upp runt kl 07:00 så var det bara att gå upp och ordna frukost och sen försöka somna om vilket inte gick utan resulterade i kaffedrickande.

Runt kl 11 idag var de dags att sikta mot biltvätten och sedan busfabriken! De små gillade biltvätten men älskade busfabriken. Vi mötte upp vårat sällskap där och även om de var sjukt panikslaget med allt folk därinne så var det riktigt kul. Barnen frågade efter varandra om vartannat och att tro man kunde veta var dom var hela tiden är ju bara rent önsketänkande.

Nu spelar Xander lite Mario på Wii't och Tindra leker med alla saker (det innebär leka sjöslag med allting utspritt på så stort område som möjligt) Och lite godis står framme på bordet. Blir nog chips framåt kvällen till en film.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar