onsdag 3 mars 2010

Nya äventyr planeras

Ja, inte hann det gå lång tid innan jag fastnade för snöbrädeåkandet. Jag har en god vän i Norge som bor ca 10 mil norr om Oslo i en liten by som kallas för Eina. Han har gett tumme upp på att jag och nån mer kan få sova över där om vårat mål är snöbrädeåkande i några dagar.

Det har resulterat i att vi nu siktar mot att åka i Lillehammerbackarna!! Det är där Vinter OS var 1994 om jag minns rätt. Så vi kommer åka i OS-backarna, hur fränt är inte det? Det lutar åt att det blir i slutet av mars.

Jag hittade även på Hafjellets pistkarta en liten del av en blå backe som kallas för Pellejuvet. Den backen kommer jag garanterat åka bara just därför! =) Ni kan klicka på bilden bredvid här för att få upp pistkartan i större format.

Life is good!

2 kommentarer:

  1. underbart me folk som gor det basta av situationen istallet for att bara klaga pa vintern! you go per fekt!

    SvaraRadera
  2. haha, U bet Lelle. Värsta är att jag börjat älska en sport när snön inte har många veckor kvar i landet. Typiskt mig.. ;)

    SvaraRadera