måndag 8 mars 2010

Ungkarlskäk

Jag är inte den sämsta kock på jorden. Däremot hör jag inte ens till medelklassen. Men jag tycker jag klarar mig tillräckligt för vad jag kräver i vardagen och lite därtill. Idag blev det en vanligt förekommande rätt i mitt kök. Pommes med Hamburgare, bearnaise-sås och inlagd gurka.

Det bästa med Pommes och Hamburgare är att det är en rätt du kan göra direkt i ugnen utan att behöva göra mer än att vända på det en gång inne i ugnen. Hur perfekt är inte det? Ja, mycket av min matlagning är genvägar och ordnandet för att slippa ha det krångligt. Okej, det blir inte lika gott som fläskfilé och potatisgratäng man gjort själv. Men det blir helt underbart perfekt åt lilla mig.

Min paradrätt är nog köttfärssås med spaghetti och är garanterat på menyn när mina små änglar är på besök hos mig. Den kräver dom nästan av mig och jag är inte den pappan som kan säga nej till ett sådant krav. Så jag kan anstränga mig i köket om jag vill, frågan är ju bara om man vill varje dag? ;)

Nu ska jag vidare i vardagen!

1 kommentar:

  1. Håller med dig lite där i matlagningen, känner igen mig med dessutom.

    SvaraRadera