lördag 27 februari 2010

sär skrivningar

Jag är en av dom som har svårt att missa när människor särskriver ord. Inte för att jag alltid finner det uppretande eller att jag blir arg utan snarare tvärtom att jag tycker det är lite kul och att ett ord kan få en så helt annan mening.

Att jag bloggar om detta idag är pga av att jag fick syn på en rolig särskrivning när jag var en sväng inne på coop efter jobbet.

Som ni ser på bilden nedanför så skulle det egentligen ha stått: Lågenergilampa, men den som skrev lappen skrev: Låg energilampa. Det jag undrar i mitt stilla sinne är om energilampor kan ha olika sinnestämning, låg, glad, lynnig osv. Eller om det avser placering, lågt, högt mittemellan osv.

Hur som helst så är det roligt! =)

5 kommentarer:

  1. Kul att the king of särskrivningar uppskattar det oxå..

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Bidde fel tror jag.. hmm kan nog gissa på vem anonym är.. :)

    SvaraRadera