tisdag 23 februari 2010

Dracula-öga

1177, det är Telefonnumret man ringer om man vill ha lite tips och råd i vardagen när man inte mår så bra. Sjukvårdsupplysningen tror jag det heter. Nåja, till saken, dit ringde jag igår för jag har fått vad jag själv kallar för Dracula-öga.

Tjejen som tog emot samtalet undrade nog vad jag menade först men efter lite diskussioner fram och tillbaka kom vi fram till att jag tydligen fått en blodgjutning i ögat som kan hända vem som helst vid en nysning, kraftig hostning eller att man kräks (som jag gjorde efter tagit en ipren).

Enligt henne var detta HELT ofarligt. Jag är inte lika säker, okej, det gör inte ont alls men jag ser ut som jag fått nån demon i mig som tagit över mitt vänstra öga och snart tar över hela mig. OCH det värsta av allt är att nu täcker det "blodröda" ca en fjärdedel av ögonvitan, men tydligen kan det bli hela ögat innan det försvinner efter ett par veckor.

Så ni som träffar mig och tror jag tittar på er med onda ögat har antagligen helt rätt, dock är det inget illa menat utan bara nåt mitt öga gör utan mitt samtycke!

Må väl gott folk!

2 kommentarer:

  1. Fy fan, påminner och häromåret när jag hade ögoninflammation. Det började med ena ögat och sen det andra med.

    SvaraRadera
  2. Ögoninflammation är INTE roligt, det hade jag också förra året. eller om det var året innan. Då kunde jag inte se alls och i starkt ljus så brände det i ögonen. Nu är jag så glad att det inte är ögoninfektion jag fått. För detta gör ju inte ont alls! =)

    SvaraRadera