söndag 16 oktober 2011

Helgsammanfattning

Underbar helg!

Fredagen var jag ledig och bilade ner till Jönköping för att ha lite möte med BuP och sen senare hämta Tindra och Xander vid deras skolor. Var ganska kul att träffa fröknarna hos Tindra som var jättetrevliga och glada att få träffa Pappa perfekt som de får höra om rätt så mycket. Också skoj att hälsa på lite inne i Xanders klass och se hur dom har det där. Xanders lärare Anders hade jag önskat jag hade när jag var liten. Han hade en extremt hög humornivå på sitt prat och fick nästan mig att kunna tänka mig vara lärare med mitt skämtsamma sinne. :D

Senare på fredagskvällen kom Klara förbi med sina små busar och sen var helgen igång på riktigt. Det har varit full fart och fläkt nästintill dygnet runt. Det har spelats Mario Kart, New Super Mario Bros och en massa olika spel på iPad.

Lördagen hann vi med att kolla in en kattutställning i Racketstadion med kära mamma. Var även lite kul för vi insåg att vi hade behövt ha två bilar för att ta oss runt med alla små, men istället så passade vi på att åka spårvagn. Det gilla ju ungarna också. =)

Sen på kvällen blev det lite 70års firande hos Klaras Farmor med en hel del släkt, där det serverades grymt god Pasta med Fläskfilé, Bacon & Svamp-sås. Hade jag haft det i tanken hade jag gärna velat ha receptet, men kommer säkert få chansen att fråga efter det igen.

Kalaset var kul men de små blev lite lätt uttråkade och kunde inte sitta still så till slut begav vi oss av hemåt där kvällen avslutade med DisneyChannel-tittande och sen slockna nästan alla barnen utan några problem.

Idag (söndagen) så fick jag reda på att det blev jag som skulle köra ner med barnen istället för att dom skulle bli hämtade av deras mamma, pga sjukdom.  Det gjorde inte så mycket utan då hann Tindra spela samt jag och Xander gå igenom lite läxor: bla. gångertabeller, matteboken och läsa lite om Sverige i lagom takt innan vi begav oss neråt igen.

Nu avslutar jag kvällen med att pyssla lite och äta chokladpudding.. Gott, enkelt.. och gott.. :D

1 kommentar: