tisdag 25 oktober 2011

De små sakerna i livet

Ibland inser jag när jag tänker till lite extra hur bra man egentligen har det. Bättre än de allra flesta känns det som. Antagligen finns det dom som har det betydligt bättre. Men jag har inte ont i kroppen, hyfsat betalt jobb, inte direkt otur i kärleken, underbara barn, en sjuhelsikes bra pappa och mamma, plus många goda vänner.

Jag är en obotlig optimist, kanske lite i överkant till och med. Men sådan är jag och jag är så nöjd med att inte vara missnöjd att jag tänker fortsätta på den banan framöver.

Efter mitt Thaiboxande idag åt jag och farsan lite kinakäk från China Restaurant vid Nya Torget. Riktigt gott och jag blev alldeles lagom mätt efter att ha måttat av ungefär hälften till morgondagens matlåda. I min "lyckokaka" stod det ungefärligt översatt: "Ge kontinuerligt i ditt liv och ditt liv kommer kontinuerligt att ge" Det tyckte jag var ganska tänkvärt!

Efter att ha filosiferat en del om det insåg jag att i helgen kommer mina små vildar hit igen! Jag gissar på att de kommer klä ut sig till nåt läskigt för att skrämma mig eller farfar peter som äntligen är hemma från världshaven redo att bli farfarvaktad. Och nästa helg så letar sig bästa Klara hit ändå från Malmö igen för att fira lite Helloween i Norrköping. De ska bli dundermysigt även det. Och japp, kära vänner, det är nu mindre än mindre än 2 månader kvar till jul.. ;)

Don't worry, be happy!



2 kommentarer:

  1. Roligt att se att allt är bra med dig/ pillan

    SvaraRadera
  2. Hoho Pillan!.. Japp skoj o höra av dig! Hoppas de är lika gött för dig. =)

    SvaraRadera