måndag 26 september 2011

Min holiday i Ytterligheternas Malmö

Har inte bloggat så direkt intensivt så tar lite tag i det igen när jag ändå fick lite tid över nu.

Min tripp till Malmö som jag gjorde i helgen var riktigt härlig. Hälsade på Klara som bor ett stenkast ifrån Rosengård. Det måste väl vara det mest kända området i malmö. Vi var där enbart dagtid och då måste jag säga att det kändes ganska trevligt trots cykelställ som var inramade med stängselbur lika säkert som vilket bilgarage som helst.

Vi åt en av de godaste kebaber jag någonsin ätitFalafel No.1 i Rosengård. Det var en "restaurang" i en husvagn parkerad nästan under en bro. Ni ser en bild av det nedan. Råkar ni vara i Malmö så är det ett garanterat "måste-besök" iaf om ni är där dagtid ;)

När vi hade varit på det mest kända området var det dags att ta oss till det mest kända huset i Malmö. Och NEJ det är inte Zlatans hus (även om vi såg även det) utan jag syftade på Turning Torso! En ganska sjukt imponerande byggnad på många sätt.

Hipp som happ så var helgen slut och jag fick bege mig hemåt till Norrköpings vardag igen.

Skottlossning här i Norrköping vid polishuset och sen senare idag hörde jag om att Polisen i Malmö hade skjutit nån i benet.. Pappa brukar prata om Mexikos våld, men som sagt... Det kanske inte spelar nån roll var man befinner sig längre, utan mer vid vilken tidpunkt man är där man är..


Nedan slänger jag in några bilder från helgen. Tjolahopp!


Falafel N.1 Lätt bästa Kebaben jag ätit på väldigt länge!

Undrar om det var 100%-ig nykterhetskontroll på detta bygge! ;)

Tog ett tag innan jag hittade var jag ställt min bil, men där va den visst!

Klara framför.. eh.. Huset! :P

Såhär ser uteplatserna ut om du råkar ha råd
att köpa en bostad i husen bredvid Turning Torso. =)


4 kommentarer:

  1. Inte visste jag att herrn bloggade. Intressant! :) Skönt att du förresten kom hem helskinnad från Malmö. Hihi. :)

    SvaraRadera
  2. Hehe Jorå Jimmy, jag har mina stunder ibland då de tar fart o de kommer nåt inlägg.. Hoppas allt är kanoners med dig! =)

    SvaraRadera
  3. När flyttar du ner då? Skåne e ju så fint Hehe / Emma C

    SvaraRadera
  4. Hahah.. Emma.. jag tror tyvärr inte att de kommer hända.. =) Men jag förstår att du verkar trivas där! :D Hoppas de är bra med allt runtikring!

    SvaraRadera