tisdag 4 maj 2010

O.M.G

Ooookej.. vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta den här dagen. Men jag börjar med att göra ett försök.

Jag har ett problem.. eller iofs väldigt många, men just ett är väldigt typiskt mig och det är att jag ALLTID kommer i tid. Och det innebär också ALLTID att man får vänta snällt. Idag gick detta överstyr. Bilbesiktningstiden jag hade idag trodde jag var klockan 11:00 i Linköping (japp fanns inga tider i Norrköping) Så i god tid innan tanka jag upp bilen och begav mig bortåt linköping.

Påvägen dit så får jag häng av en (vad jag senare förstår är) civilpolis i en gråbeigegrönaktig saab 9-5 kombi (so beware om ni åker ofta mellan linkan norrköping). Dom stannar mig givetvis och börjar fråga ut mig osv. Jag visste om att min bil hade körförbud för jag missa förra besiktningen.. Det var därför dom hade stoppat mig.. och antagligen det som räddade mitt körkort för annars hade nog hastigheten inte hållts från min sida. Dock fick jag jordens utskällning av polisen som inte trodde mig att jag skulle besikta bilen eftersom jag hade bokat via telefon och inte hade några papper att visa upp. Det tog ett tag att ordna upp.. :S

Om inte det var nog så var jag även SJUKT för tidig.. för när jag glad i hågen knappade in mitt regnr runt 10:30. Och fick meddelandet, Tack, du har tid 14:20! W T F!!! sa jag högt för mig själv och de två andra i rummet.. :S

Gick in o prata med dom, men var tydligen jag som memorerat fel tid, var bara att ge sig av mot Ikanohuset och sparka bort några timmar på ikea och klädbutiker. Tyckte jag gjorde ett ganska bra jobb, köpte grillvantar och lakan på ikea, t-shirts och strumpor på dressman och lite käk nånstans inne i huset..

Nu är jag äntligen hemma och ska försöka varva ner med lite kaffe och påbörja nåt spännande webprojekt igen, känner att det suget börjat bli enormt stort.

If the day won't do as you told it to, wait for the next one!

Ps: bilden lånad av nyhetswebben.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar