lördag 6 februari 2010

Jag gjorde't i yxbacken!

Snowboard kan sammanfattas ganska lätt: Sjukt kul men gör ont att lära sig.

Jag har ont ganska överallt i kroppen faktiskt.. och då har inte träningsverken hunnit kicka igång än. Blir spännande att se. Jag har fått någon konstigt bula på vänstra handleden och den känns ganska stel. Samma med benen, de är stela som träbitar.. MEN.. jag hade så himla kul!

Jag kan inte vänta tills jag ska ge mig ut i backen igen, verkar nästan som jag kommer tvinga mig själv att investera i en bräda framöver. Detta är något jag tänker göra såpass mycket att jag kanske kan ta mig ner utan att bara ploga snö och ramla var 20e meter.. ;) Att få ordning på att åka liften med brädan fastspänd i ena foten var också en liten utmaning. Tur att man inte var enda nybörjaren.. haha..

Det som är det roliga är att det är många knattar som åker som riktiga kanonkulor nerför backen, rakt ner bara.. haha man önskar man hade deras mod! =)

Utsikten från yxbackens topp var helt underbar, lite synd att jag inte hade med mig kamera dit så jag hade kunnat lägga upp bild på det. Svårt att tro att man faktiskt var i Norrköping med den vyn.
Jag o Jimmie hade inhandlat lite smörgåstårta, Julmust och Marabouchoklad innan vi kom till backen.. Var inte det lättaste att äta smörgåstårtan och vi använde hans medmerakort för att dela upp den.. haha..

This is something I'm gonna do again!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar